sobota, 21 czerwca 2014

Zwierzęta naszymi wiernymi przyjaciółmi.

Zbliżają się wielkimi krokami wakacje. Dwa miesiące wolnego od szkoły. Dużo osób gdzieś wyjeżdża, na tydzień, dwa , miesiąc, całe wakacje. Nikogo nie ma w domu i nie wiadomo co zrobić z psem, kotem lub jakimś innym zwierzątkiem domowym. Niektórzy ludzie po prostu wyrzucają swoje pupile na ulicę i nie myślą czy mają wodę, jedzenie, dach nad głową. Inni przywiązują je gdzieś do drzewa w lesie lub zostawiają w domu bez pożywienia i wody. Później czytamy różne ogłoszenia "zaginął mi pies" a tak naprawdę został wyrzucony z domu. Zwierzęta błąkają się po ulicach, śpią w śmietnikach, tylko niektóre mają tyle szczęścia że ktoś je odnajdzie i zabierze do swojego domu lub lądują w schroniskach. Inne nie mają tyle szczęścia i umierają z głodu lub wycieńczenia. Dużo o takich sytuacjach czytałam i jest na to sposób by na to zaradzić. Sama mam jednego psa i 3 koty. Opiekuję się jak najlepiej potrafię. Gdy wyjeżdżam gdzieś w wakacje nie ma takiej sytuacji, co zrobić ze zwierzętami bo mieszkam z dziadkami i oni pod moją nieobecność się nimi zajmują. Gdy chce się mieć pieska lub jakieś inne zwierzę trzeba pomyśleć i się poważnie nad tym zastanowić. To nie jest tak, że kupię lub adoptuję psa, dwa dni będzie mi się podobał a później nie chcą go i wyrzucam go w kąt. Dużo rodziców kupuję zwierzątko dzieciom a później wyrzuca je lub oddaję do schroniska. A w schronisku nie jest wcale kolorowo. Zwierzę ma dach nad głową owszem jedzenie także, ale nie ma swojego właściciela. Różne osoby przychodzą, oglądają a później odchodzą.
Po  pierwsze : gdy gdzieś wyjeżdżasz warto zapytać osobę zaufaną lub sąsiadowi czy by zaopiekował się zwierzęciem.
Po drugie : gdy nikt nie może się zająć twoim pupilem są różne "hotele", "pensjonaty" dla zwierząt by uniknąć nie przyjemnych sytuacji. Zwierzę będzie szczęśliwe, zadbane i wyżywione w takich hotelach a ty o nic nie musisz się martwić.
Nawet jeśli nie masz psa lub kota a nie możesz mieć go w domu to w wakacje możesz odwiedzać schronisko i pomagać pracownikom. Gdy spodoba ci się jakiś pies możesz z nim chodzić na spacery i bawić się z nim. Dużo zwierząt jest bite, torturowane przez ich właścicieli. Z JAKIEGO POWODU ? Czemu muszą cierpieć przez ich właścicieli. Niektóre zostają uratowane, gdy ktoś zauważy coś podejrzanego i zgłosi to a inne .... nie są pielęgnowane, kochane przez właścicieli. Takim zwierzętom marzy się jedynie bezpieczne, ciepłe miejsce i kochających właścicieli. Nie ważne  czy bogatych czy nie tylko dobrych. To właśnie zwierzęta są naszymi najlepszymi  wiernymi przyjaciółmi. Nie
pozwól na to by się tak działo zareaguj! Jest mnóstwo akcji charytatywnych by temu zapobiec. Jeśli widzisz,że jakieś zwierzę na podwórku jest wychudzone, przywiązane do czegoś to zgłaszaj to policji, straży miejskiej. Myślę że ten post o wyrzucanych zwierzętach był dosyć dobry że będziecie pamiętać o naszych pupilach. Dajcie im kochający dom im nie potrzebne jest ile masz pieniędzy im potrzebna jest miłość.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      
                                                                                                                                                    

 
Mam nadzieję że coś do was dotarło i będziecie wiedzieć jak postąpić w takiej sytuacji. Chcę was zachęcić do brania udziału w różnych akcjach przeciwko złego traktowania zwierząt. To chyba na tyle pa !!!        






9 komentarzy:

Unknown pisze...

Jakie słodkie kotki i piesek *.*
Ja gdy wyjeżdżam na wakacje, to daję mojego pieska i kotka w opiekę mojej babci, są u niej bezpieczni. Nie rozumiem ludzi, którzy zostawiają zwierzęta gdzieś w lesie...
Pozdrawiam ~ Mój blog - kliik! ♥

IN & OUT pisze...

ja mam 2 koty kocham je bardzo!!<3
pomozesz w klikaniu w ostatnim poscie jesli to nie problem dla ciebie bardzo mi pomozesz
http://zielonoma.blogspot.it/2014/06/sea.html

Unknown pisze...

Postaram się :)

Unknown pisze...

Fajny i ciekawy post :D
http://victorianewblog.blogspot.com/

Unknown pisze...

Thank you very much :>

Unknown pisze...

Świetny post.
Obserwuję ;)
http://my-life-story-2.blogspot.com/

Allex pisze...

Lola jest cudowna :)
www.allex096.blogspot.com/ :)

Unknown pisze...

Dziękuję ;*

Milcziks pisze...

Nie rozumiem ludzi, którzy porzucają swoje zwierzęta, trzeba nie mieć uczuć, żeby zrobić coś takiego...

milenaa-blog.blogspot.com

Prześlij komentarz

♥weryfikacja obrazkowa wyłączona
♥każdy pozytywny komentarz mnie motywuje
♥jeśli zaobserwujesz mojego bloga, to ja zaobserwuje Twojego
♥przeczytasz = komentujesz
♥przyjmuję konstruktywną krytykę
♥nieodpowiednie komentarze będą natychmiast usuwane

Dziękuję za uwagę ;> Odwiedzaj mojego bloga częściej ;D